Geen Koningsdag zonder optocht. En dus zal ook dit jaar een prachtige stoet fraaie wagens, kleurrijke groepen, humoristische enkelingen en vrolijke muziekkorpsen door het dorp trekken.

Voor de deelnemers begint het opstellen vanaf 10.30 uur aan de Zomerdijk ter hoogte van Scheepswerf Poppen / HUBO Veld. De optocht vetrekt om 11.00 uur en rijdt vanaf de Zomerdijk door de Baanstraat, Berkenlaan, Sportlaan, Populierenstraat, Purperreigerlaan en Weteringallee om vervolgens via de Zomerdijk de ronde nogmaals te maken.

De morgenoptocht wordt muzikaal begeleidt door Muziekvereniging Voorwaarts uit Zwartsluis en Irene uit Hasselt.

's Avonds trekt de stoet om 19.00 uur opnieuw door het dorp.

Wil je meedoen aan de optocht? Geef je dan op via optocht@oranjeverenigingzwartsluis.nl.