Vorig jaar zal de boeken ingaan als het jaar waarin het Koningsfestival in Zwartsluis het levenslicht zag. Dit jaar kan het jaar zijn waarin het ook daadwerkelijk op het veld wordt gehouden. Moesten we vorig jaar nog noodgedwongen naar de tent verkassen, dit jaar hopen we op een strakblauwe lucht zodat de festivalsfeer optimaal wordt.

Bandjes en zangers
We hebben een rijk gevuld muzikaal programma voor je in petto. Ditmaal met een gevarieerder programma waarbij bandjes en zangers elkaar afwisselen. We stellen ze graag even aan je voor:

1. Ongeremd
Ongeremd is een Nederlands kleinkunst-duo bestaande uit Joey Touwslager en Bas van Klompenburg (Plus muzikale begeleiding van de Ongeremd band). In 2012 besloten zij zich vanuit de toneelopleiding te gaan focussen op het maken van cabaret. En het schrijven van kleinkunst-pop liederen. En toch ook wel een beetje muziektheater. Wat uiteindelijk resulteerde in een creatieve-mix van allen samen.

2. Cynbel
De jonge Indierock-band Cynbel breekt momenteel door van regionaal naar landelijk. De enthousiaste gitarist, groovende bassist en drummende leadzanger brengen een frisse mix van indiepop en grootse stadiorock. Hun nummers worden beïnvloed door bands als U2, The Police en Kings of Leon.

3. Uncle John
Je zou het aan de naam niet verwachten, maar Uncle John komt gewoon uit de buurt. Uit Genemuiden om precies te zijn. Het is een Genemuider coverband met een stevige rock-sound.

4. Wasteland Viper
Pak de vuige rock ’n roll van Motörhead, de eigenzinnigheid van Queens Of The Stone Age en combineer dit met de melodieën van Foo Fighters. Wasteland Viper brengt deze invloeden samen in de nieuwe rocksensatie uit Twente. Een live optreden van Wasteland Viper staat garant voor een harde en swingende set waar je dorst van krijgt en wat naar meer smaakt. Geen compromissen, maar vuist in de lucht en mee schreeuwen!

Daarnaast is zijn er twee springkussens, is de kermis geopend en kun je meedoen aan het Levend Tafelvoetbaltoernooi.