Doe je mee aan de optocht? Maak jij onderdeel uit van die prachtige stoet met fraaie wagens, kleurrijke groepen, humoristische individuen en vrolijke muziekkorpsen? Of sta je aan de kant om het spektakel te aanschouwen? Net als ieder jaar, starten we Koningsdag met een feestelijke optocht door de straten van Zwartsluis!

De optocht

De optocht met versierde wagens, fietsen en skelters start om 11.30 uur bij het feestterrein.Onder begeleiding van muziekverenigingen ‘Voorwaarts’ uit Zwartsluis en ‘Irene’ uit Hasselt leggen de deelnemers de route af. De route wordt twee keer gereden en loopt als volgt: Purperreigerlaan – Weteringallee - Zomerdijk – Baanstraat – Schoolstraat – Berkenlaan – Sportlaan – Populierenstraat - Purperreigerlaan.

Wagenbezichtiging

De feestelijke optocht eindigt bij de feesttent. Hier kunnen wagenbouwers hun creaties opstellen, zodat belangstellenden deze kunnen bewonderen tijdens Koningsdag.

Opgeven

Naast dat het gezellig is om met elkaar een wagen te bouwen, kun je ook rekenen op een enthousiast en dankbaar publiek. Voor alle deelnemers is startgeld beschikbaar en de mooiste en creatiefste bouwwerken maken kans op een prijs! Wil jij meedoen aan de optocht? Geef je dan op via optocht@oranjeverenigingzwartsluis.nl.

Categorieën:

1. Grote wagen