Locatie: Gereformeerde Kerk Zwartsluis
Aanvang: 19.30 uur
Entree: gratis

Na een prachtige jubileumuitvoering in 2016 maakt het Oranjeconcert Zwartsluis zich op voor de 26e editie. Op zaterdag 4 februari vindt deze editie plaats in de Gereformeerde Kerk van Zwartsluis en begint om 19.30 uur. De entree is gratis.

Uitvoerenden op de eerste zaterdag in februari zijn Christelijk Genemuider mannenkoor ‘Stereo’ onder leiding van Harm Hoeve uit Rouveen, het bekende trompetduo Edith en Arjan Post en organist Jorrit Woudt.

‘Stereo’ is een regelmatige én graag geziene gast op het oranjeconcert in Zwartsluis. Inmiddels is hun laatste bijdrage al weer vier jaar geleden. Voor de 2017 uitvoering hebben dirigent en organisatie een programma samengesteld, waarin meerdere liederen van de eigen jubileum-cd van Stereo de revue passeren. Het koor uit Genemuiden, met leden uit de gehele regio, vierde in 2016 het 50-jarig bestaan en tijdens het concert in Zwartsluis galmt dat feestje nog even na.

Blij is de organiserende Oranjevereniging Zwartsluis ook met de medewerking van het trompetduo Edith en Arjan Post. Zij genieten in het hele land een grote reputatie en dat zullen zij in Zwartsluis onderstrepen met enkele instrumentale intermezzi, zodat niet alleen de liefhebbers van koormuziek maar ook die van blaasmuziek niets tekort komen op de avond van de 4e februari. Het repertoire dat zij spelen is breed en varieert van barokconcerten, geestelijke muziek tot musical - en filmmuziek.

Organist Jorrit Woudt maakt het plaatje compleet. Hij begeleidt niet alleen het koor, maar zal ook solistisch zijn kwaliteiten aan de dag leggen.