Zangliefhebbers uit de regio Zwartsluis maken zich op voor het 28eOranjeconcert. De jarenlange traditie krijgt op zaterdag 2 februari een vervolg met een optreden van het Jong Gemengd Koor ‘Immanuël’ uit Urk. Ook dit keer wordt het concert gehouden in de Gereformeerde Kerk aan het Singel. Het begint om 19.30 uur (kerk open vanaf 18.45 uur) en de entree is gratis.

Locatie: Gereformeerde Kerk Zwartsluis
Tijd: 19.30 uur (18.45 uur deuren open)
Toegang: gratis

Evenals vorig jaar een invulling die anders dan anders is. In 2018 was het Urker Mannen Ensemble te gast en was het qua invulling een concert dat duidelijk afweek van alle voorgaande edities. Met een gemengd koor bestaande uit grotendeels jongere mensen zit het andere nu meer in de samenstelling van het koor, want doorgaans verzorgen mannenkoren het Oranjeconcert in Zwartsluis.

‘Immanuël’ neemt in de rijke Urker koortraditie een unieke plaats is. Het bestaat inmiddels 35 jaar en heeft een goede reputatie opgebouwd door de frisse manier van zingen. De vele concerten en optredens voor radio en tv geven aan dat het talent van dit koor bepaald niet onopgemerkt is gebleven.

Op initiatief én in samenspraak met dirigent Harm Hoeve uit Rouveen is voor de zangavond op 2 februari een bijzonder afwisselend programma opgesteld. Er komen musicalsongs voorbij, evenals klassieke liederen. In dat laatste aanbod is het Benedictus van Karl Jenkins een prachtige invulling. Maar ook het geestelijke lied, vaderlandse liederen en aansprekende en inspirerende spirituals ontbreken niet op het programma. De bezoekers kunnen zelf actief deelnemen aan de samenzang. De instrumentale begeleiders André van Vliet op orgel en piano en Pascal van der Velde op trompet nemen niet alleen de begeleiding van de koor- en samenzangliederen, maar ook enkele intermezzo’s voor hun rekening.