| De feestweek nadert zijn hoogtepunt: Koningsdag! Na een aantal zeer succesvolle middagen en avonden is het nu tijd voor een knallende afsluiting tijdens Koningsdag en de nacht ervoor.

Koningsnachtfeest op 26 april
Als opwarmertje voor Koningsdag zal Zwartsluis op donderdagavond het inmiddels traditionele Koningsnachtfeest vieren. Op het podium staat de band PPM die naar eigen zeggen een ‘leuk, gezellig en interactief’ feest neer gaan zetten. PPM speelt van alles, vaak in razend tempo en ook op verzoek via SMS. Ze hebben karaoke, dans-acts, nemen een Led-wall/CO2-kanon en confetti mee. Als dat geen garantie voor een knalfeest is.

"Koningsdag, dat vier je natuurlijk in Zwartsluis!"

Koningsdag
De grote finale is uiteraard op Koningsdag zelf. Met traditioneel in zowel de ochtend alsook de avond de optocht. Het middagprogramma bestaat dit jaar uit muziek waarbij op veler verzoek het Nederlandse karakter de boventoon zal voeren.

Hollands café
Vanaf ongeveer 13.00 uur zal in de feesttent het ‘Hollands café’ beginnen. Met muziek van Nederlandse (en Duitse) bodem dat live ten gehore zal worden gebracht. Artiesten Eddy Wannabe, Tonnie Sjordaan en Thorsten von Lippe Biesterfelt zullen die middag het podium betreden voor een geweldig feest. Uiteraard zal ook de kermis geopend zijn en zijn er op het veld springkussens voor de kinderen.

De Oranjevereniging Zwartsluis heeft zich ook dit jaar weer sterk gemaakt voor een groots en afwisselend programma. “Want Koningsdag, dat vier je natuurlijk in Zwartsluis”, zo is het credo.