| Met drie spetterende feestavonden, een festival op Koningsdag, dronevliegen in de feesttent en uiteraard de traditionele evenementen staat het programma voor de Oranjefeestweek van 2017 (woensdag 19 t/m donderdag 27 april) vast.

De Oranjevereniging en de drie organiserende horeca-gelegenheden in Zwartsluis zijn klaar voor de Oranjefeestweek van 2017. Er is de afgelopen maanden keihard gewerkt aan het realiseren van een afwisselend programma voor jong en oud. Daarbij is rekening gehouden met geluiden ‘vanuit het dorp’, successen uit eerdere jaren en wederom is er een aantal frisse nieuwe ideeën uitgewerkt. Daarbij hebben we rekening gehouden met alle leeftijden. Meer dan ooit

Dronevliegen

Je kent ze ongetwijfeld: drones. Daarmee kun je supergave foto’s en video’s maken. Maar wist je dat je er ook mee kunt stunten en tegen elkaar racen? Op maandagmiddag 24 april gaan we dat doen. In de feesttent. Hoe gaaf!

Feestavonden

Dit jaar hebben we, met speciale dank aan de Gemeente Zwartewaterland voor het verlenen van een extra vergunning wegens de 50ste verjaardag van onze Koning, drie feestavonden. De eerste is op vrijdag 21 april. Muziekvereniging Voorwaarts en de band Diep Triest geven dan gezamenlijk een concert. Een dag later staan de DJ’s van Radio 538 op het podium om hun beats door te tent te laten galmen. Net als vorig jaar luiden we Koningsdag spectaculair in met een Koningsnachtfeest op woensdagavond 26 april. Coverband Kroepin zal daar de sterren van de hemel gaan spelen.

Teenage Dance Party

Tieners kunnen op maandagavond 24 april naar een speciaal voor hen georganiseerde feestavond in samenwerking met jeugdsoos Esclusa. Tijdens de Teenage Dancy Party verandert de feesttent in een discotheek speciaal voor iedereen van 12 jaar en ouder.

Veiligheids- en techniekmiddag

Wie benieuwd is wat de brandweer allemaal bij zich heeft of wat voor apparatuur allemaal in een ambulance te vinden is moet zaterdagmiddag 22 april beslist naar het feestterrein komen. Tijdens de Veiligheids- en techniekmiddag geven de brandweer en ambulance, maar ook de Landmacht, Reddingsbrigade en een duikteam diverse demonstraties. Zelf aan de slag met diverse proefjes kan ook op de Techniekstand.

Feestelijke tentdienst

Ken je Pearl Jozefzoon nog? Ze werd landelijk bekend dankzij The Voice of Holland en stond in een uitverkocht Gelredome met Nick & Simon. Zij zal zondag 23 april voor een feestelijke kerkdienst zorgen.

Comedy night

Zin om flink te lachen? Op dinsdagavond 25 april zullen vier comedians het podium betreden tijdens de Comedy Night. Een première voor de feestweek, nooit eerder hadden we een dergelijke avond in het programma.

Koningsfestival

Tijdens Koningsdag is er naast de traditionele evenementen wederom een Koningsfestival. Dit jaar hebben we gekozen voor een meer gemixte line-up van artiesten waarbij de nadruk wat meer ligt op bands. Uiteraard is er volop te eten en te drinken, staan er springkussens voor de kinderen en kun je deelnemen aan een levend tafelvoetbaltoernooi.