| Twee geweldige bands, een DJ, Frans Duijts, de bingo, optocht en kindermiddag; het is een heel beknopte samenvatting van de Koningsfeestweek 2019 die van 23 t/m 28 april plaats zal vinden in Zwartsluis.

De Oranjevereniging in het Zwartewaterdorp is er ook dit jaar weer in geslaagd om een spectaculair programma neer te zetten voor jong en oud. Van de kindermiddag waarbij de kleinste Oranjeleden worden vermaakt tot de Seniorenavond in de Schans. “We besteden altijd veel aandacht aan een zo goed mogelijke mix voor alle leeftijden”, zo licht John Smits (voorzitter) toe.

Woensdagavond Frans Duijts

Dit jaar had de Oranjevereniging wel een uitdaging; wegens Pasen valt het weekend voor Koningsdag af. Daarom heeft de organisatie besloten om één van de feestavonden, die normaal gesproken het weekend voor Koningsdag plaatsvindt, op de woensdag te plannen. “Kijk je baas dus maar alvast lief aan om donderdag een uurtje langer te mogen uitslapen”, zo grappen de bestuursleden. “De feestavond op woensdag 24 april wil je namelijk niet missen. Dan zal Frans Duijts een fantastisch feest neerzetten”.

Bekende successen

In het programma zien we bekende elementen als de Bingo (dinsdag 23 april), de Kindermiddag (woensdag 24 april), de Feesttent Quiz (donderdag 25 april) en het Koningsnachtfeest (vrijdag 26 april).

Extra grootse Koningsdag

Aangezien Koningsdag dit jaar in het weekend valt pakt de Oranjevereniging extra groots uit op deze dag. De optocht wordt dit jaar in een nieuwe opzet geïntroduceerd en de gehele dag is er op het feestterein van alles te doen. Op veler verzoek is het Zeskamp terug en de gehele middag is er een DJ in de tent. Die wordt direct na de prijsuitreiking bijgestaan door de Full House Coverband waardoor het feest vanaf de middag zo doorloopt in de avond. Naast de bekende snackwagen is er ook een foodtruck aanwezig om je alle reden te geven de gehele middag en avond lekker in de tent te blijven.

De Oranjevereniging kijkt weer uit naar een geweldige feestweek!

Het volledige programma bekijk je hier ->